Test Volkswagen ID.7: Vlajková loď elektromobilů s důrazem na komfort a efektivitu

Test Volkswagen ID.7: Vlajková loď elektromobilů s důrazem na komfort a efektivitu

Volkswagen má na poli elektromobility dlouhou historii. První elektrické vozy této značky byly přestavěné modely s kompromisy, které omezovaly jejich praktičnost. S příchodem řady ID ale Volkswagen začal vyvíjet elektromobily od základu jako čistě elektrická vozidla. Nejnovějším a zároveň největším modelem v této řadě je Volkswagen ID.7, který byl testován ve verzi liftback. Tento model má být konkurencí například pro Teslu Model 3 nebo Hyundai Ioniq 6.

Design a aerodynamika

Volkswagen ID.7 se drží osvědčeného designového receptu řady ID, kde hlavní roli hraje aerodynamika. Nízký odpor vzduchu zlepšuje spotřebu energie a tím pádem i dojezd. V interiéru dominuje minimalismus – většina funkcí se ovládá přes dotykový displej infotainmentu nebo hlasem. Tento přístup však přináší některé problémy, například nepříliš intuitivní dotykové ovladače na volantu a ovládání oken, které mohou být v praxi méně pohodlné.

Přečtěte si také:  Elektroautům ulevuje garážování. Ale pozor na nebezpečné nabíjení

Prostor a praktičnost

Volkswagen ID.7 je velké a prostorné auto. Délka téměř 5 metrů, šířka bezmála 1,9 metru a výška přes 1,5 metru poskytují dostatek místa pro cestující i zavazadla. Díky ploché podlaze bez středového tunelu je interiér maximálně využitý. Kufr nabízí v základním uspořádání 532 litrů a po sklopení zadních sedadel až 1568 litrů.

Technika a pohon

Všechny modely řady ID. stojí na platformě MEB. ID.7 však přichází s novým elektromotorem o výkonu 210 kW (286 koní) a točivým momentem 545 Nm, což představuje výrazné zlepšení oproti předchozím verzím. Základní verze používá baterii s kapacitou 77 kWh, ale v budoucnu se očekávají i varianty s pohonem všech kol, sportovnější verze ID.7 GTX a modely s větší 86 kWh baterií.

Komfort a jízdní vlastnosti

V testované verzi měl ID.7 ergonomická sedadla ergoActive s masážní funkcí, které zajišťují pohodlí i při dlouhých cestách. Klimatizace a směřování ventilace se ovládají přes dotykový displej, což může být méně pohodlné než tradiční fyzické ovladače.

Podvozek byl vybaven adaptivním systémem DCC, který poskytuje komfortní jízdu i na horším povrchu. Různé jízdní režimy umožňují přizpůsobení auta od ekonomického přes komfortní až po sportovní jízdu. Díky pohonu zadních kol a dlouhému rozvoru si ID.7 zachovává stabilitu i v zatáčkách.

Spotřeba a dojezd

Překvapivě nízká spotřeba elektrické energie je jedním z hlavních přínosů ID.7. Volkswagen uvádí kombinovanou spotřebu 14,2 kWh na 100 km, což se při běžné jízdě dá dosáhnout. Ve městě je možné dosáhnout spotřeby, která umožní dojezd přes 500 km. Při kombinované jízdě se pak dojezd pohybuje kolem 400 km.

Nabíjení probíhá s maximálním výkonem 175 kW na DC nabíječkách, což umožňuje rychlé doplnění energie. Systém inteligentního řízení dokáže baterii připravit na ideální podmínky pro nabíjení, což zvyšuje efektivitu.

Přečtěte si také:  Na linky kladenské MHD vyjíždí 16 elektrobusů, energii načerpají v největším dobíjecím hubu pro e-busy v Čechách

Cena a závěr

Volkswagen ID.7 je aktuálně největší a nejpokročilejší elektromobil v nabídce Volkswagenu. Vyniká komfortem, tichým chodem a efektivním hospodařením s energií. Základní cena začíná nad 1,3 milionu korun, testovaný model s výbavou People startuje na 1 531 900 Kč. Navíc je k dispozici prodloužená záruka až na 5 let. Celkově lze ID.7 označit za zatím nejlepší elektrický Volkswagen, který dokáže konkurovat těm nejlepším elektromobilům na trhu.